Dodgers TV Standoff Lives Despite Lawsuit Settlement Between AT&T and Justice Department

This is an archived article and the information in the article may be outdated. Please look at the time stamp on the story to see when it was last updated.

A television camera is trained on the field at Dodger Stadium on Monday, Aug. 4, 2014. (Credit: Luis Sinco / Los Angeles Times)

The U.S. Justice Department on Thursday settled its lawsuit with AT&T, resolving claims that a high-level DirecTV executive illegally colluded with other pay-TV companies in Southern California to block the rollout of the Los Angeles Dodgers’ cable sports channel in 2014.

As part of the proposed settlement, AT&T pledged to monitor its employees so they do not illegally share information about sensitive contract negotiations with competitors.

However, the government stopped short of demanding that AT&T, which acquired satellite television service DirecTV in 2015, begin carrying SportsNet LA, the Dodgers-owned channel.

That means the shutout of the Dodgers channel — which is about to enter its fourth season — will continue unless AT&T agrees on its own to carry the channel on its DirecTV and U-Verse pay-TV systems. Pay-TV companies have insisted that SportsNet LA is too expensive.

Click here to read the full story on LATimes.com.