Former L.A. Times Publisher Got $2.5M After Secretly Recording Ex-Boss Michael Ferro Making Anti-Semitic Comments: Report

Local News
Davan Maharaj, former publisher and editor of the Los Angeles Times, is seen in an undated photo. (Credit: Kirk McKoy / Los Angeles Times)

Davan Maharaj, former publisher and editor of the Los Angeles Times, is seen in an undated photo. (Credit: Kirk McKoy / Los Angeles Times)

This is an archived article and the information in the article may be outdated. Please look at the time stamp on the story to see when it was last updated.

The Los Angeles Times’ former publisher and editor, Davan Maharaj, reportedly received a $2.5-million settlement following his exit from Tribune Publishing Co. after revealing to a mediator he had recorded anti-Semitic comments allegedly made by the company’s largest shareholder, Michael Ferro.

The payout, which was unusually large for a newspaper executive, came at a time when the company was laying off employees amid a downturn in advertising.

In 2016, shortly after taking control of the newspaper company, Ferro allegedly complained that his business pursuits were being thwarted by a “Jewish cabal” in Los Angeles that included billionaire philanthropist Eli Broad, according to a report Wednesday by National Public Radio.

NPR media correspondent David Folkenflik reported the remarks were made during a gathering of newspaper executives at a dinner near the Chicago headquarters of the company, which also owns the Chicago Tribune, Baltimore Sun and Orlando Sentinel.

Read the full story on LATimes.com.

Most Popular

Latest News

More News

KTLA on Instagram

Instagram

KTLA on Facebook

KTLA on Twitter